halleo allemaal!! - Reisverslag uit Diamantina, Brazilië van Iris Kolthof - WaarBenJij.nu halleo allemaal!! - Reisverslag uit Diamantina, Brazilië van Iris Kolthof - WaarBenJij.nu

halleo allemaal!!

Blijf op de hoogte en volg Iris

02 Mei 2014 | Brazilië, Diamantina

Hallo allemaal.

Poeh poeh wat een reis en wat een eind. Dat is echt niet om de hoek. Even mama en me vriendinnetjes geknuffeld en gaan met die banaan. Het begon al lekker in het vliegtuig.. er zat een vrouw naast me die steeds tegen me aan viel in haar slaap en sprak geen Nederlands. De vlucht duurde zo ongeveer elf uur. Ik ben niet erg groot maar had wel last van te weinig beenruimte zo lang. Gelukkig waren we eindelijk geland. Eenmaal aangekomen moest ik maar uitzoeken hoe ik op de binnenlandse vlucht naar Belo Horizonte kon vliegen. Eigenlijk kon ik mijn ogen nauwelijks meer open houden. Toch maar gedaan anders reist het zo moeilijk haha! Eindelijk aangekomen in Belo Horizonte kon ik mijn taxi chauffeur niet vinden. Ik heb erg lang gewacht.. uiteindelijk toch maar naar de informatiebalie en in het portugees duidelijk proberen te maken dat ik mijn taxi kwijt was. Wat achteraf bleek dat hij een ongeluk had gehad. Eindelijk was die er, we konden niet goed met elkaar praten dus dat was een lange rit van 5 uur door de bergen haha. Meneer reed erg hard en ik had weinig zicht. Niet bepaald prettig dus maar het was wel een ontzettend aardige man! Midden in de nacht kwam ik bij mijn logeeradres, ook daar kon ik nauwelijks mee praten. Met handen en voeten toch uitgelegd dat ik wilde douchen en slapen. Sochtends zijn we naar de markt geweest en smiddags heeft ze heeeerlijk gekookt. Er zijn veel straathonden, ze zijn vals dat vind ik wel erg zielig. Als ze op je aflopen moet je natuurlijk gewoon met een stok slaan. Zoiets heb ik nog nooit gedaan gelukkig!! Thuis bij mijn huisje hebben we nu een leuk hondje. NINA, erg lief! Magna(mijn gastvrouw) vind dat ik haar niet mag aaien dat is vies. Dat doe ik natuurlijk wel stiekem (hahah). En af en toe sta ik ook de helft van mijn eigen maaltijd af. Laatst ben ik met een zak hondenbrokken de straat op gegaan en ze gevoerd. Ook tijdens het uitgaan heb ik mijn patatjes gedeeld met de trouwe viervoeters!

Ciaoo!

Kusjes!!

  • 03 Mei 2014 - 10:38

    Fam. Van Elk:

    Hoi Iris
    Gaat het goed? Met ons gaat het goed, maar we missen je wel. Hoe kunnen we jou het beste volgen? Doe je ook aan verslagen rondmailen?
    Ben je al op de school geweest?
    Heel veel liefs en knuffels,Isabel, Floris, Niels, maria en Anne.

  • 04 Mei 2014 - 10:13

    Rita Kolthof:

    Wat makkelijk en fijn om op verschillende manieren contact met jou te hebben
    Ik hoop je heel snel weer te kunnen zien op skype
    Veel liefs mams

  • 04 Mei 2014 - 21:27

    José Steinbusch:

    He Iris,

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Wat een reis zeg! Hopelijk went het allemaal snel. En praten, dat lukt ook met handen en voeten? Ik hoop dat je een hele goede tijd hebt en ben benieuwd naar wat je allemaal gaat doen en meemaakt.
    Veel liefs, José

  • 10 Mei 2014 - 20:39

    Joke Brinkmann:

    Hoi Iris, Fijn dat je goed bent aangekomen, na deze lange reis die ikzelf ook zo vermoeiend vond, zo te lezen is je gastvrouw Magda aardig, (is natuurlijk wel het begin, hoop dat dit zo blijft !!!!). Geniet van alles en al doende leer je vanzelf het Braziliaans waar je mee uit de voeten kan, hoorde van Brigitte dat je bij de VEM bent geweest en dat dit wennen was, lukt je het met al die meisjes contact te leggen ???? ook hoorde ik dat je gitaar gespeeld hebt en gezongen, dat vinden ze echt helemaal super !! Laat gauw iets van je horen (heb je het Braziliaanse uitgaansleven al geproefd??) vast wel denk ik en contact gehad met Sasha , dochter van Leo ??? ben echt heel benieuwd hoe het allemaal met je gaat en wat het met je doet, knuffel van mij en ook voor alle bekenden. Heb trouwens 1 mei een zak met 20 kilo naar Leo gestuurd en ben dan ook wel weer erg nieuwsgierig wanneer deze aankomt, nu stop ik echt, want we gaan naar het eurosongfestival kijken met Ilse de Lange en Wayong (spelen allebei met de gitaar !!!), hoop dat ze hoog scoren .

Tags: Aankomst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hallo allemaal! Vanaf 1 April vertrek ik naar Sao Paulo in Brazilië om me in te zetten als vrijwilliger. Hier zal ik gaan werken op de crèche met de allerkleinsten, huiswerk begeleiding aan leerlingen van de basisschool geven. Ik ben druk bezig om geld in te zamelen voor eventueel schoolboeken, krijtjes, pennen etc. Hebben jullie nog leuke ideeën of een kleine bijdrage voor mijn project hoor ik het graag! irisveronica92@gmail.com

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 3969

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: